.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برفی که با آمدنش نگرانی‌های کشاورزان را بُرد
کشاورزان مازندران که پاییز را با نگرانی پشت گذاشتند با بارش‌های اخیر دلگرم شدند و این بارش‌ها توانسته امیدواری را دل کشاورزان دوباره زنده کند تا با خیالی آسوده به پیشواز کشت و کار بروند.

به گزارش شمال نیوز، سامانه سرد و زمستانی از عصر پنج‌شنبه وارد مازندران شده که پیامد آن وزش باد، بارش برف در ارتفاعات، بارش باران و کاهش دما بوده است.

باتوجه به استقرار جوی پایدار دمای هوا با نفوذ این سامانه تا 18 درجه کاهش پیدا کرد و در برخی مناطق همراه با وزش باد نسبتا شدید بوده است.

نکته مهم در ارتباط با این سامانه بارشی این است که بدون خسارت جدی ولی همراه با مزیت‌ها و فواید فراوان بوده است به‌طوری‌که توانسته بخشی از مشکلات مربوط به تنش آبی را جبران کند.

موضوعی دیگری که بسیار مهم این است که پس از هر بار بارش برف در ارتفاعات استان شاهد نفوذ جریانات جنوبی و وزش بادهای گرم بودیم ولی شرایط به‌گونه‌ای است که ذوب شدن ناگهانی برف را به همراه ندارد که به نفع منابع آبی استان خواهد بود.

کشاورزان مازندران که پاییز را با نگرانی پشت گذاشتند با بارش‌های اخیر دلگرم شدند و این بارش‌ها توانسته امیدواری را دل کشاورزان دوباره زنده کند تا با خیالی آسوده به پیشواز کشت و کار بروند.

برای کشاورزان مازندران که پاییزی را با کم بارشی را پشت گذاشتند در زمستان نیز با تاخیر بارش‌های زمستانی مواجه شدند ابن بارش‌ها بسیار امیدوارکننده بوده ولی این نگرانی وجود دارد که نکند با گرمای ناگهانی بهاری غافلگیر شوند.

*ارتفاع بارش برف در برخی از ارتفاعات مازندران به یک متر رسید

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: بعد از مدت‌ها بارشی که انتظار داشتیم را شاهد بودیم.

سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به اینکه ارتفاع بارش برف در برخی از ارتفاعات استان به یک متر رسید، افزود: همانگونه که پیش بینی کردیم بارش برف با اختلال تردد در محورهای کوهستانی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی از دشت‌ناز ساری به میزان 80 میلی‌متر گزارش شده است، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینکه با توجه به بارش برف قابل ملاحظه (بیش از نیم متر) ارتفاعات استان، خوشبختانه طی هفته جاری جریانات جنوبی که سبب افزایش قابل ملاحظه دمای هوا در دامنه‌ها و ارتفاعات استان شود نداریم.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: عدم وجود جریانات جنوبی می‌تواند به تداوم نشست برفِ روی زمین در ارتفاعات استان کمک کند و این نعمت الهی با مدت زمان بیشتری روی زمین مانده و سریعا منجر به ذوب نشود.

رضوی یادآور شد: حداکثر سرعت وزش باد نیز از گلوگاه با سرعت 79، آمل 76 و رامسر 72 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اعلام اینکه برف اخیر می‌تواند بخشی از نگرانی‌های مردم را جبران کند، گفت: امیدواریم در بهار افزایش دمای ناگهانی دما نداشته باشیم و تغییرات جوی ناگهانی موجب نشود ذخیره‌گاه آبی را از دست دهیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.749 seconds.